Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pääsy inverttiin

Siirry alas 
+64
Miamimosa
rruina
Snoukka
tuhoelain
CatsAnn
iku69
Polecat
hpl
Mary-Lou
babooshka
anpa
BLAAAAACK
Jennii
hiekkis
Retu
shadow87
Ewy
Ainokainen
Herkkupurkki
OonaK
Manares
Vanillalatte
yonski
johku76
Vekexxx
tiko
Tiu
Saila
Ivanka
zayah
downthepole
hemuliini
hansi
Goldie
Marie
Ish
Sonja
angela
Nounours
Janey May
wilmiina
Mortianna
vesi
sluippa
Foxmagon
Cherrie
poletti
Nins
Kati
Miia
Samira
Ashta
maryana
Kirsi
Nina
miukattus
nekuliini
-Hanna-
tasuni
AdminSusie
Sanni
Iina
Nanna H.
annukka
68 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
KirjoittajaViesti
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeSu Syys 20, 2009 9:56 pm

Hmmm. Mua mietityttää että lähetettiinköhän mut nyt liian aikaisin poletek 2 -tunneille. No Pääsin inverttiin lattialta polviltaan. Enkä usko että mulla on niin hyvät lihakset, että osaisin tehdä saman seisten, taisin tonkin tehdä silleen hypähtämällä. Opettaja kyllä lähetti meiät kaikki sinne, mutkin vaikka sanoin että se oli mun kolmas tunti.

P4F:issä joka tunnilla on oikeestaan eri opettaja, niin se on sitten noloa jos rävellän siellä parempien joukossa ja kaikki kattoo silmät pyöreinä että kuka on nuuban tänne päästi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeMa Syys 21, 2009 10:36 am

Kyllä opettajat varmasti tietää ja osaa kattoa ketä kannattaa päästää eteenpäin ja ketä ei, mut jos tuntuu siltä että et pysyis muiden mukana niin mikset sitten kävis vielä parilla ykkösen tunnilla? Voihan se olla että P4F:ssä on erilaiset tuntijakaumat muutenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeMa Syys 21, 2009 3:22 pm

Hmm. Ehkä menen kokeilemaan ja jos en ollenkaan osaa mitä muut, niin palaan ykköselle. Voihan olla että se pistää yrittämään kahta kauheemmin kun muut on parempia! ^^
Takaisin alkuun Siirry alas
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeMa Syys 21, 2009 4:19 pm

no ainahan voi käydä koittamassa ja kivaahan on kuitenkin se, että voi myös palata alemmalle tasolle jos tuntuu ettei pärjää..
ei kai kukaan sellasta pahalla katso Smile
mieluummin oppii asiat kunnolla kun lähtee huitelemaan puoliksi tehtyä..
ainaki mun mielestä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Syys 22, 2009 8:48 am

Mene vaan kokeilemaan seuraavalle tasolle. Teet sitten sen minkä osaat. Ja ihan hyvin voi sompailla eri tasoisilla tunneilla, ei tarvitse pelkästään yhdellä välttämättä käydä.

Itse käyn 1-, 2- ja 3-tunneilla sen mukaan miten omiin aikatauluihin sattuu sopimaan. Joskus tuntuu noi ykköstunnit vähän tylsiltä jos on paljon ekakertalaiia, mutta toisaalta on se ihan hyvä hioa ihan perusasioitakin välillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeKe Syys 23, 2009 7:36 pm

^ Aika ovelaa! Mä ihmettelinkin tokalla tunnillani, kun siellä oli sellainen tyyppi, joka selvästi ei ollut ykkästasoa, mutta ehkä sekin teki samalla lailla kuin sä. Ittelle vaan tuli sellanen olo hetkellisesti, että "enkai mä ole väärällä tunnilla??" affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
Janey May
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 40
Location : Heinola
Registration date : 12.11.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Joulu 08, 2009 12:30 am

Jei, tänään ihan vaan uteliaisuudesta piti kokeilla ja kyllähän sitä nurinperin sinne tangolle käännyttiin. Very Happy
Nyt kuitenkin palaan omaan kastiini ja alan harjoitella noita spinnejä! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Joulu 08, 2009 9:43 am

Tuohon inversio/invertti-juttuun sen verran, että mun mielestä invertti on kyllä selkeämpi nimitys kuin inversio. Tai riippuu tietysti, mistä puhutaan. Inversion ensisijainen merkityshän on se kääntyminen/kääntäminen ylösalaisin, eli jos halutaan nimi nimenomaan sille liikkeelle, tekemiselle, niin se on inversio, mutta jos halutaan jokin nimitys sille asennolle, jossa roikutaan pää alaspäin, niin se olis mun mielestä ennemmin invertti. Lisäksi inversio-sana on jo käytössä mm. kielitieteissä, kun taas invertti on tietääkseni tankotanssin ikioma keksintö.

Mutta "poteito, potaato" - tää oli vaan kieli-intoilijan huomioita hieman aiheen vierestä. geek Ja kun tarkemmin luin, niin liikkeestähän Iina nimenomaan puhuikin, mutta usein - mm. ketjun otsikossa - puhutaan esimerkiksi inverttiin pääsemisestä, jolloin viitataan juurikin siihen liikkeen loppuasentoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeKe Joulu 09, 2009 3:08 pm

Inversio-termi liittyy myös muistaakseni jotenkin ilmamassojen liikkeisiin... scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeKe Joulu 09, 2009 3:33 pm

Kaikenlaista ylösalaisin tai nurinpäin kääntymistä voi kuvata termillä inversio, samaa termiä käytetään mm. joogassa, kielitietessä, matematiikassa ja varmaan juuri ilmamassojen liikkeitäkin kuvaillessa Smile Invertti on sen sijaan ihan vaan englannin "to invert" -verbistä suomeen epävirallisesti vääntynyt muoto, jonka minä myös käsitän loppuasennoksi. Ylösalaisin kääntymistä voi sitten kuvata sanalla inversio tai verbillä invertoida. Joogassa, kuten tankotanssissakin, liike on inversio kun lantio on rintakehää ylempänä. Invertillä taas tarkoitetaan useimmiten perusinverttiä, vaikka ajoittain sanaa käytetään myös kuvaamaan täysinverttiä eli kopteria.

Esimerkiksi takanoja, olkanousu ja handspring ovat inversioita mutta eivät inverttejä. Tarpeeksi epäselvästi ilmaistu?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 8:08 am

Tässä vielä lisää tietoa inversiosta:

https://www.youtube.com/watch?v=Oq3jJtHAd1A

Ehkä vanhaakin vanhempi mutta oli ihan pakko! Razz

(Vaikkakin olin kyllä ihan tosissaan ton mun aikaisemman kommentin kanssa, törmäsin siihen jossain tenttikirjassa just ihan hiljattain mutta enhän mä enää mitään sen tarkempaa muista... rabbit )
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeMa Maalis 29, 2010 5:38 pm

Mä nyt valitan vaiks tän otsikon alla. Kun mä en edelleenkään pysy siinä saakelin v-invertissä.. Mä en enää tiiä johtuuko se vatsalihaksista vai siitä etten saa pyöristettyä selkää tarpeeks vai mistä ihmeestä.. Siis perusinvertti ei o mikään ongelma, mutta alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun ei saa mitään tehtyä nätisti kun ei pysy tossa asennossa. Kun siitä nyt aina lähdetään liikkeelle. Tai pysyn mä jonain päivin hetken kauemmin kun toisina.. Niin ja on varmaan sanomattakin selvää etten osaa myöskään ilmainverttiä.. Murr murr murr.. Perusliike ja ei vaan onnistu..
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 7:30 am

^Hmmm, miksiköhän et pysy? Eikö löydy tasapainoa, loppuuko voimat, alkaako sattumaan johonkin tms. osaatko yhtään tarkemmin eritellä..? scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 7:57 am

^^Mä tappelin invertti-v:n kanssa tosi pitkään. Yhtenä päivänä se sitten vaan jotenkin loksahti. Toki se hävisikin sitten joksikin aikaa, ennen kuin vakiintui.

Mutta valitettavasti en osaa auttaa sen löytämisessä: mulla ei ole aavistustakaan, miksi se yhtäkkiä loksahti paikoilleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 8:44 am

^^ Mulla jää lantio ilmeisesti liian kauas tangosta. Tuolla toisessa paikassa luin jotain Iinan kommnetteja alaselkäkipuun liittyen. Niin mulla jää varmaan se vika työntö puuttumaan, jolla sen lantion sais tarpeeks ylös. Mutta millä ihmeen lihaksilla se tehdään. Ja siis jos makaan maassa sellälläni ja koitan ihan siitä saada jalat niskan taakse sekin on mulle tosi haasttavaa. Mun selkä ja varsinkin alaselkä kun on ihan paska. (Oon lennellyt aika usein hevosen selästä ties mitä päin, ja tota on hoidettu fysioterapiassa ym.) Että ehkä sekin sit vaikuttaa..

Ja siis nyt teen sen ihan vaan käyttämällä hitosti voimaa. En saa sitä vipulikettä siihen tai jotain.. Äh.. Ja yläselkään alkaa sattua välillä tosi paljon, vaikak koitan olla romahduttamatta itseäni sieltä alas..
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 8:59 am

Jotta sen invertti-V:n saa menemään ja pysymään tasapainossa niin ainakin mulla täytyy just saada jalat riittävän pitkälle ja lantio lähelle tankoa. Ja siihen tarvitaan ainakin alaselän liikkuvuutta ja alavatsalihasten voimaa. Voiskohan sulla olla yksinkertaisesti kyse siitä, että sulla on jäykkä (ala)selkä jos kerta selinmakuullakin jalkojen saanti "pään yli " tuottaa ongelmia? Sittenhän voisit juuri em. liikkeellä koittaa varovasti saada lisää selkään liikkuvuutta, mikäli ei tee kipeetä. Ja alavatsaan voimaa esim. nostamalla jalkoja selinmakuulla kohti kattoa?

Mulla oli myös alkuun ongelmia yläselän kanssa ja pahoja venähdyksiäkin, nimenomaiseti invertti-V:ssä jossa oikein "roikutaan" sen lavan päällä niin että tulee venytystä ja kuitenkin myös supistusta lihakseen samaan aikaan. Ehkä vanha juttu, mutta kunnon lämmittelyt jossa myös vähän venytät yläselkää on aika must. Ja mä olen kokenut hyväksi sen että ennen kuin rupean muuta tempomaan niin lämmittelyjen ja spinnailujen jälkeen invertoin muutamia ketoja molemmilta puolilta oikein hallitusti ja alastulot rauhassa tietysti sitä kautta että ensin jalat tankoon! Kertaakaan ei oon selkä tän jälkeen kipeytynyt. Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 10:35 am

angela kirjoitti:
. Mun selkä ja varsinkin alaselkä kun on ihan paska. (Oon lennellyt aika usein hevosen selästä ties mitä päin, ja tota on hoidettu fysioterapiassa ym.) Että ehkä sekin sit vaikuttaa..

No enpä tajunnut, mutta voi varmaan vaikuttaa. Mullakin nimittäin on alaselän kanssa ongelmia, alimman nikaman välilevy on täysin rappeutunut ja alaselkä jäykistynyt. Onnea vaan jamillan treenaukseen..... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 10:57 am

^Joo yllättäen myös jamilla tuottaa suunnattomia vaikeuksia..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 11:14 am

Kummassakin noissa alussa alaselkää pyöristämällä voi "huijata" tasapainon, mutta se tasapaino tulee oikeasti löytää sillä työnnöllä selkä mahdollisimman suorana. Tai ainakin, jos ei halua sitä alaselkäänsä entistä pahempaan kuntoon. Jalkoja ei tarvitse saada niskan yli vain YLÖS lattialla ihan tavalliseen niskahartiaseisontaan (myös jalkojen vienti pään yli lattiaan on alaselälle todella vahingollista, jos ei saa jalkoja lattiaan ja osaa jalkojen painosta pois alaselältä).

Tän sivun alareunasta löytyy niska-hartiaseisonnasta hyvä kaavio: http://www.gethealthywithyoga.com/main-index-yoga-exercises-prone-yoga-poses-the-shoulder-stand.html Ero löytyy toiseksi viimeisen ja viimeisen asennon väliltä Smile Kuten näkyy menovaiheessa selkä vähän pyöristyy, mutta sen ei ole tangolla missään vaiheessa pakko pyöristyä, ja loppuasennossa selän pitäisi olla mahdollisimman suora selkäkipujen välttämiseksi.

Tangollahan sitten jalat tulevat tangon ohi ja lantio kiinni tankoon, mutta tuo työntöliike ja sen hahmottaminen on hyvin saman tyyppinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 11:59 am

^Mä oon kyllä sitä mieltä että ei tuohon asentoon ihan täysin suoralla alaselällä pääse vaan liikkuvuutta vaaditaan kyllä sekä keski-että alaselästä. Suspect

Niska-hartiaseisonnan oikeaoppinen suorittaminen ja varsinkin siitä alastulo vaatii kyllä tiukkaa keskikehon hallintaa eikä sovi selkävaivaselle ainakaan alkuun mun mielestä! Mutta jatkossa kyllä tankoilijalle sitäkin parempi harjoite.

Alaselän liikkuvuutta fleksio-ekstensio-suunnassa voi täysin turvallisesti treenata tuomalla polvia mahan päälle ja pyöristämällä alaselkää ja siitä pikkuhiljaa kasvattamalla liikerataa. Ei se jalkojen "pään yli" vienti toki selälle kaikkein mukavinta ole mutta varmasti turvallisempaa kuin tempoa samaa liikerataa ylhäällä tangossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 12:05 pm

Joo ei pääsekään niskahartiaseisonnassa ilman alaselän liikkuvuutta, siinä kun on lattia vastassa.... Tangolla taas jos aloittaa invertin käsivarret koukussa ja suoristaa niitä samalla tuoden lantiota ylös pääsee koko kroppa vertikaaliseksi ilman suurempaakaan alaselän liikkuvuutta. Smile

Saisinkoha tosta kuvattua videon... Hmm. Tällai foorumilla on vaikee selittää ja tunneilla on huomannu välillä, että vaikka näyttäis kuin monta kertaa niin tuo ero on silti monelle todella hankala hahmottaa. Se oivallus tulee sitten kuin tulee. Sad

Edit: Kuvasin videon, joka ehkä selittää, ehkä ei. Editoin ja lataan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 12:25 pm

Iina kirjoitti:
Tangolla taas jos aloittaa invertin käsivarret koukussa ja suoristaa niitä samalla tuoden lantiota ylös pääsee koko kroppa vertikaaliseksi ilman suurempaakaan alaselän liikkuvuutta. Smile

Tämä on ihan totta, johtuisikohan se mun invertti-v:n saanti aikanaan siitä, että tajusin suoristaa käsivarret? Koska huomasin vähän aikaa sitten, että olkanoususta invertti-v:hen pääsy oli juuri tuosta käsien suoristuksesta kiinni.

Angela, kokeilepa suoristaa käsivarret!

Onko vinkkejä Jamillan tekoon illman alaselän pyöristystä....?


Viimeinen muokkaaja, Sonja pvm Ti Maalis 30, 2010 12:26 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 12:25 pm

^ Voipi kyllä tosiaan pitää paikkansa että tosi tarkalla tekniikalla voi välttää sen ettei tarvitse alaselkää yhtään koukistaa! Mietin kyllä silti että loppuasennossa jalkojen "paino" tuo alaselkään pientä liikettä...samperi kun ei ole töissä tankoa että vois kokeilla, laita Iina sitä videota tulemaan! Surprised Ja kyllähän sitä (ala)selän liikkuvuutta tarvitaan joka tapauksessa monissa muissa tankoliikkeissä, eikä sen treenaamisesta tänkään liikkeen suorittamisessa varmasti haittaa ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 12:36 pm

Kyllä ne mun kädet pitäis olla aika suorat Sad

No tänään pääsee taas tunnille. Hinkkausta, hinkkausta.. Tosin yläselkä kipeenä kun eilen tota harjottelin taas himassa niin ahkerasti..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 12:46 pm

Pientä pyöristystä kannattaa ottaa alkuun ihan että saa vatsalihakset nostoon mukaan eikä vaan "heitä" jalkoja ylös. Selän ei kuitenkaan tarvitse pyöristyä paljon. Sit taas jos aloittaa jo kädet suorana jää invertit myös vajaaksi, eli alussa koukkuun, ja lantion lähestyessä tankoa käsien suoristus Smile

Tein videon, joka ei tosin vielä oo prosessoinut valmiiksi, mutta eiköhän se kohta.



Taaskaan kyseessä ei oo mikään opetusvideo missä ois kaikki vaiheet eritelty, vaan lähinnä pyrin havainnollistamaan tuon selän asennon eroja, ja sitä "nostoa" mistä niin usein jauhan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





Pääsy inverttiin - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 3 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pääsy inverttiin
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 9Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: