| Pääsy inverttiin | |
|
+64Miamimosa rruina Snoukka tuhoelain CatsAnn iku69 Polecat hpl Mary-Lou babooshka anpa BLAAAAACK Jennii hiekkis Retu shadow87 Ewy Ainokainen Herkkupurkki OonaK Manares Vanillalatte yonski johku76 Vekexxx tiko Tiu Saila Ivanka zayah downthepole hemuliini hansi Goldie Marie Ish Sonja angela Nounours Janey May wilmiina Mortianna vesi sluippa Foxmagon Cherrie poletti Nins Kati Miia Samira Ashta maryana Kirsi Nina miukattus nekuliini -Hanna- tasuni AdminSusie Sanni Iina Nanna H. annukka 68 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 12:50 pm | |
| - Sonja kirjoitti:
Onko vinkkejä Jamillan tekoon illman alaselän pyöristystä....? Nojaa enemmän taakse yläkropalla ja liu'uta tangolla olevaa kättä alas. Siitä ei tule ihan niin horisontaalinen mutta on selälle parempi | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:01 pm | |
| Mun youtuben profiilisivulla toi video jostain syystä jo näkyy vaik muilla sivuilla ei: https://www.youtube.com/user/inapole | |
|
| |
Sonja hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 430 Registration date : 24.06.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:02 pm | |
| Nojaan jo tosi paljon taakse, mutta tasapaino ei vain pysy, en saa niitä jalkoja tarpeeksi kroppaa kohti. | |
|
| |
-Hanna- Superman
Viestien lukumäärä : 947 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 15.02.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:11 pm | |
| - Iina kirjoitti:
- Mun youtuben profiilisivulla toi video jostain syystä jo näkyy vaik muilla sivuilla ei: https://www.youtube.com/user/inapole
Nonnih, ollaan koko ajan puhuttu ihan samasta asiasta. Kun mä jo aloin miettimään että miten muka inverttiin mennään ihanihan tikkusuoralla selällä, että aika haastavaksi menee... onko ihmisillä sitten yleisesti sellainen ongelma että ne ei tuo lantiota riittävän lähelle tankoa (ja alaselkä jää pyöreäksi)? Kun mun mielestä se on just se paikka missä on helpoin olla, lantio lähellä tankoa ja selkä suorana. Sinne meno tosiaan kyllä vaatii alavatsalihasten voimaa mutta en varmaan vois olla hetkeäkään tuollaisessa "koukkuasennossa" invertissä, ei kyllä munkaan selkä kestäis vaikka suht terve onkin! Ps. hienot piirrokset oli videossa! | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:12 pm | |
| - Sonja kirjoitti:
- Nojaan jo tosi paljon taakse, mutta tasapaino ei vain pysy, en saa niitä jalkoja tarpeeksi kroppaa kohti.
Näkemättä on paha sanoa, Jamilla on tosi tasapainoherkkä liike. Ideahan on just siinä että on tanko sisä/etureittä vasten ja sen verran nojaa taakse, että se noja "lukitsee" jalan tankoon. Jalkojen ei tartte tulla 90° kulmaa lähemmäs kroppaa tai selkä alkaa pyöristyä. Asento on ihan sama, kuin istuis haara-asennossa lattialla, pitää vain kallistaa vähän taakse. Se koko kropan pitäminen tiukkana haara-asennossa ja 90° kulman pysyminen onkin sitten vaikeampi juttu, mutta kuvauksesta kuulostaa, että nimenomaan pyrit tuomaan jalkoja kohti rintaa jolloin selkä pyöristyy lähes väkisin? | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:15 pm | |
| - -Hanna- kirjoitti:
Nonnih, ollaan koko ajan puhuttu ihan samasta asiasta. Kun mä jo aloin miettimään että miten muka inverttiin mennään ihanihan tikkusuoralla selällä, että aika haastavaksi menee... onko ihmisillä sitten yleisesti sellainen ongelma että ne ei tuo lantiota riittävän lähelle tankoa (ja alaselkä jää pyöreäksi)? Kun mun mielestä se on just se paikka missä on helpoin olla, lantio lähellä tankoa ja selkä suorana. Sinne meno tosiaan kyllä vaatii alavatsalihasten voimaa mutta en varmaan vois olla hetkeäkään tuollaisessa "koukkuasennossa" invertissä, ei kyllä munkaan selkä kestäis vaikka suht terve onkin!
Ps. hienot piirrokset oli videossa! Jep, hämmentävän usein ongelma on juuri tuossa... Että jalkojen / alaselän notkeudella "tasapainottamalla" saadaan sen invertti-V pysymään ylhäällä, eikä oikean ergonomisen asennon hakemisella. Eikä sen ongelman tarvitse olla noin liioiteltu kuin tuolla mun videolla (mulla on todella helposti eteenpäin taittuva selkä, eli näyttää pyöreenä paljon pahemmalta kuin monella muulla), mutta sama idea tulee vastaan. Ja sit ihmetellään kuin se invertti-V ei pysy ja selkälihaksissa vain tuntuu eikä vatsassa. Jos se asento on oikein ja suora riittää, että nostaa siihen - asento itse tosiaan pysyy hyvin helpon oloisesti. Mä tykkään noista tikku-ukoista, ne usein hahmottaa asentoja paremmin kuin pelkkä kuva... Mä ajattelen nykyää kaikki liikkeet tikku-ukkoina ja mekaniikkana | |
|
| |
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:20 pm | |
| Ihania tikku-ukkoja! Mulla tuossa asennossa vaan jalat mätkähtää väkisinkin maahan. Vai tarkoitatko, että yläkropan pitäisä olla yli vaakatason, niin kuin tuossa kuvassa näyttää vähän olevan? | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:22 pm | |
| Jep. Tai siis ali vaakatason mä käsittäisin tuon Sen yläkropan ei tartte olla kuin sentin pari alempana kuin lantio, niin asento pitää. Sitä tarkoitin sillä taakse nojaamisella. Sit vaan tarvii pitää kroppa tiukkana ja hakea noi tukipisteet kohdalleen. Tikku-ukoille ei oo merkattu vyötärön tukipistettä - reisi ja käsi on vipuvarsia, vyötärö on varsinainen tukipiste. Edit: Vai tarkoititko jalkojen ja selän välistä kulmaa? n. 90° toimii, mutta tuo toimii isommilla ja pienemmilläkin kulmilla, kunhan mekaniikka on kohdallaan. | |
|
| |
-Hanna- Superman
Viestien lukumäärä : 947 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 15.02.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:32 pm | |
| Hrrrr, kammottavaa ajatella mitä vahinkoa ihmiset tekee selälleen! Eli ihan hyvä Iina kun jaksat oppilaitaisi tuossa opastaa ja muistuttaa! | |
|
| |
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 1:43 pm | |
| - Iina kirjoitti:
Edit: Vai tarkoititko jalkojen ja selän välistä kulmaa? n. 90° toimii, mutta tuo toimii isommilla ja pienemmilläkin kulmilla, kunhan mekaniikka on kohdallaan. Ei kun tarkoitin nimenomaan lattian ja selän välistä kulmaa. testaan heti, kun pääsen seruaavan kerran tangolle. Kiitos, Iina! | |
|
| |
angela hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 434 Ikä : 41 Location : Espoo Registration date : 15.09.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 2:15 pm | |
| En mä oo tajunnut, että jamillassa ollaan noin vaakatasossa.. Ei sitten ehkä ihme, että se tuntuu vaikeelta.. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 2:26 pm | |
| Jamillakin on sellainen liike, mistä on tosi monta eri versiota olemassa. Lisäksi nosto- ja laskeutumisvaiheessa kun pidetään toista kättä tangolla on yläkroppa usein lantiota ylempänä. Siitä sitten hiljalleen kallistellaan taakse Itse pidän tuota vaakatasoa tavoittelemisen arvoisena (vrt. vaakaskorppari), mutta jollakulla muulla voi olla eri tavoitteet yläkropan kallistusasteen suhteen. | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 2:44 pm | |
| Mä en taidakkaan tuntea tuosta muuta kun ne spinnit ja se ankkuria muistuttava liike mikä on jamillan dvd:lläkin. Mistäs te puhutte | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 2:51 pm | |
| Tää on se ankkuria muistuttava liike, paitsi edistynyt versio Mut spinnit ja alkeisversiokin pyrkii samaan ideaan, tai sitä helpompi ne on pitää ylhäällä. | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 3:17 pm | |
| Aa Kyselläänpäs lisää. Tässä se ulkojalka käsittääkseni ilmassa ja herossa ulkojalka kiinni tangossa? Kö? | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 3:49 pm | |
| Jep Tässä on vain sen sisäjalan varassa pito, ulkojalka on irti. | |
|
| |
Marie hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 301 Ikä : 38 Location : Toijala Registration date : 28.04.2009
| |
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 4:23 pm | |
| Jos jamillassa on pito oikein, on ihan sama, onko yläkäsi tangolla vai ei (staattisena - spinnissä tarvii yläkädenkin, vaikka kai sen teoriassa voisi tehdä ilmankin jos on tosi vakaa tasapaino liikkeessä). Piirsin sen irti jotta mekaniikka tulisi selvemmäksi - liian moni "roikkuu" yläkäden varassa ja sitten ihmettelee, kun jalat kerta toisen jälkeen tippuvat alas. Edit: Siis samoin kuin sankarissakin alussa kannattaa olla yläkäsi tukena | |
|
| |
Marie hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 301 Ikä : 38 Location : Toijala Registration date : 28.04.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Maalis 30, 2010 4:26 pm | |
| Jaa! lamppu sytty! En ole ikinä tullu aatelleeks et ei siin sitä yläkättä tartteta.. | |
|
| |
angela hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 434 Ikä : 41 Location : Espoo Registration date : 15.09.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ke Maalis 31, 2010 1:30 pm | |
| No eilen tuli tunnilla tota v-inverttiä taas koitettua.. Mä en vaan saa sitä lantiota nytkäytettyä siinä lopussa tarpeeksi ylös. Ei nouse ei.. Laura suositteli jo jotain osteopaattia tai jotain.. | |
|
| |
Goldie intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 74 Registration date : 18.02.2010
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 08, 2010 10:00 pm | |
| enpä ole ennen tänne kirjoitellut ja ei ole profiilikuvaakaan vielä olen nyt vuoden alusta treenaillut tankoilua ja muuten kaikki sujunut tosi hyvin, paitsi v-invert! mulla menee hermo v-inverttiin, tavallinen invertti ei tuota ongelmia! Ärsyttää kun ei tuollaista ns. perustason liikettä vaan opi, vaikka tunteja on yrittänyt sitä hioa. Ongelma on siinä, etten yksinkertaisesti pysy siellä, kipuja ei ole tai muutakaan. Kaadun aina ulkojalan varaan( kun invertoin tangon vasemmalta puolelta, kellahdan aina niin että vasemmalla jalalla on pakko ottaa tangosta kiinni). Sama juttu, vaikka kuinka asettelee asennon ns. yläkautta eli ihan rauhassa toinen jalka tangolla. Olen yrittänyt suoristaa selkää ja vaikka mitä, mutta kaadun aina joskus ihan sekunnin olen saanut sen pysymään, mutta sitten tietty kun 'vauhdista' sinne tulee ( en jaksa vielä täysin hillitysti nostaa, vaan toisella jalalla on pakko ponnistaa) niin eihän se pysy mitenkään päin vaan tulee samaa tietä heti takas. Mikä ihme tuossa voi olla? Mulla ei pitäisi olla mitään selkä ongelmia tai muutakaan, joka tuon voisi estää. | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 08, 2010 10:23 pm | |
| goldie: ootko kokeillu tota asentoa lattialta? sillee että hartiat lattialla, kädet tangolla ja siitä vippaa jalat oikeaan asentoon. saattais auttaa hahmottaa sitä asentoo. en oo mikään ope mut musta toi sun ongelma kuulostaa siltä että et vie jalkoja tarpeeksi syvälle sinne taakse ja alas, jolloin on vaikea saada tasapainoa.. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 08, 2010 10:29 pm | |
| juu, olen mutta en mä lattiallakaan saa sitä pysymään, ei tajua eli siis se vasen jalka menee tangolle, vaikka mikä ois myös lattia-asennossa. en hahmota kyllä ollenkaan. tää on jo niin turhauttavaa, kun muiden liikkeiden kanssa ei ole ollut mitään hahmotus ongelmia | |
|
| |
Mortianna Superman
Viestien lukumäärä : 1498 Ikä : 35 Location : Hellsinki Registration date : 28.07.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Pe Huhti 09, 2010 8:09 am | |
| ^ Ootko kokeilllut yksinkertaisesti, ettet jää katsomaan jalkoihin, vaan heität päänkin ihan ylösalaisin, eli siis päälaen kohti lattiaa? | |
|
| |
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Pe Huhti 09, 2010 9:02 am | |
| Veikkaan, että olen jotenkin kokonaisvaltaisesti ihan tukossa tuossa liikeessä ja sitten kun treenaa liikaa lihastet väsyneenä, niin se ei siitä lähde.
Täytyy kokeilla vielä niin, että olen lattialla ihan ns. päälläni. Tuo 'tukossa olo tuli mieleen, kun en aina saa lantiota lähelle tankoa ( olen ehkä lähtenyt liikaa tangon 'takaa') ja samoiten en ole ehkä suoristanut yläkroppaa tarpeeksi. Voi olla, että olen tajunnut koko liikeen jotenkin väärin ja mietin koko liikkeen ajan aina vain jalkoja, vaikka ehkä kannattaisi miettiä just ylävartaloa? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin | |
| |
|
| |
| Pääsy inverttiin | |
|