| Urheiluvammat | |
|
+118laurus Cristine16 ollu nita OonaK hiekkis Malin W_devil hheidii minorvok mujuvaa iitaliina Paprika eika Tazze BLAAAAACK Neneth Polecat zayah AnskuN SaMaJA marraskuu Päivi lilith84 yonski Caralee Tiiku Tiu Nexu iku69 Mortianna hpl erika Retu sonkos Manares Vekexxx Nepu Pandakarhu shadow87 maya.s Elegia Martta Goldie Herkkupurkki Unya annakatariina jolla SusannaR Nahkis pineapple Jenni H Ivanka salama Farang liisan neitinopsa nasu Inila Nina Ewy Lotta. Jutta Johanna Marie Eeva angela karti LaraK Em Kay Hiirenvirna Zahrain piija tiko Olgimax FemmeFatale Hennu/Henriikka downthepole Maris^ hemuliini Razz Dahlia D. maimiau Iiris wilmiina Jenni Sonja tankomau sluippa Ish christina vesi Foxmagon papaija Henna.C Kati Samira merqus celya pikkukissa Carnivora Lissuwursti kajakki Cherrie annukka Ashta JonnaK miukattus -Hanna- Kirsi Miia Sanni nekuliini Kat Da Nanna H. AdminSusie tasuni Iina 122 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Tiu intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 156 Registration date : 14.10.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Helmi 03, 2012 6:09 pm | |
| Ei kannata tehdä mitään! Yleensä jos joku paikka oikeesti revähtää pahasti, saa lääkäriltä urheilukiellon. Ja se meinaa sitä lepoa ja jonkun ajan päästä korkeintaan pieniä "mummovenytyksiä". Mulla revähti joskus viitisen vuotta sitten takareisi toodella pahasti ja voin kertoa, että olis kannattanut pitää se kunnon tauko eikä itkien treenata. Ei veny vieläkään se jalka yhtä hyvin kuin toinen ja aina tuntuu että se on paljon heikompi muutenkin. Että pitäkää oikeasti kunnon tauko jos jotain revähtää! Helpompi levätä nyt kuin kärsiä myöhemmin jos se paikka ei kunnolla paranekaan.
En siis ehkä lähtis spinnailemaan jos kyljessä on revähdys. Mä kyllä pitäisin ihan täyslepona tai korkeintaan treenaisin jotain jaloille kohdistuvaa. | |
|
| |
Pandakarhu intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 157 Location : Helsinki Registration date : 28.09.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Helmi 03, 2012 8:05 pm | |
| ^ Revähdyksiä nyt on kuitenkin monen asteisia, lievimpien kanssa lyhyen levon jälkeen voi kyllä varovasti jotain tehdä. Totaalilepoa ei ole omalla kohdalla ainakaan koskaan suositeltu vaan juurikin kevyttä, kivun rajoissa tehtävää liikuntaa. Tuossa lääkärikin on sanonut, että liikkuminen kipua kuunnellen on ok. | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Helmi 03, 2012 8:11 pm | |
| - Lainaus :
- Menin sit reväyttämään kylkivälilihaksen ja syväään hengittäessä pistää rintaan. En oikein tiedä miten näin kävi, mutta ehkä inverttiä harjoitellessa meni ja ehkä vähän liikaa oon rehkiny ja venyttelyt unohtunu. En edes tiennyt, että moinen paikka voi revähtää.. Täytyy kai rauhottua vähäksi aikaa, mutta lääkäri sano kyllä että saa ees vähän liikkua, mutta kipua kuunnellen. Että.. uskaltaako tässä edes spinnailla?
Tervetuloa vaan joukkoon. Itsellä repesi vuosi sitten oikein kunnolla sama paikka. Eka lääkäri sanoi jotta jos kipu ei haittaa voin tehdä ( nuija) ja minähän tein. Ja meni tosi pahaks. Seuraava lääkäri määräs täyden liikkumiskiellon. Ei siinä vaiheessa kyllä halunnutkaan liikkua, puhuminenki sattu jo niin kristuksen lujaa. Jotta pidäs vaan sitä paussia nyt. Mulla jäi kankeeks se puoli pitkäks aikaa, mutta menin sitten kun oli parantunut lpg-hoitoon ja se sit sen oikaasi. Mutta Kannattaa antaa itselle reilusti paranemisaikaa. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Helmi 03, 2012 9:34 pm | |
| Joo siis totta kai niitä on eri asteisia, mutta mun mielestä ei ole mitään järkeä lähtee roikkumaan jostain tangosta jos siinä on selkeästi todettu revähdys. Jokaisella on se pari päivää ainakin aikaa levätä, ei tässä tarvitse mistään kuukausista puhua. Itse todella pahan revähdyksen kokeneena en todellakaan ottaisi riskiä sellaseen, että repeäis uudelleen. Oli ihana kävellä, kun jalkaa kiristi niin, ettei saanut edes askelia kunnolla otettua ja tuska oli ihan hirveä. Treenasin itku kurkussa. Kun koreografiassa piti juosta, mä linkutin kyyneleet poskilla ja about kaaduin siitä kivusta maahan. EI FIKSUA, voin kertoa. Tuon kokemuksen jälkeen mieluummin ottaisin liian varovasti, vaikka jokainen toki arvioi sen oman kipunsa! Maalaisjärjellä ja omilla tuntemuksilla pärjää aika pitkälle. Urheiluvammoissa en enää edes luota niin helposti normaaleihin lääkäreihin sen jälkeen, kun mun yläselän ja rintarangan lukkojen syyksi väitettiin sydänlihastulehdus. Kuukauden varoin tekemättä juuri mitään, koska oli rintakipuja johtuen niistä lukoista. Sitten selvisi että tämä kaikki olisi vältetty hierojakäynneillä eikä ollut todellakaan kyseessä mitään sydämeen liittyvää. En toki halua moittia heidän ammattitaitoaan, kyseessä oli varmasti vain yksi ei niin perillä ollut tapaus (valelääkäri? ), mutta vähän jäi huono fiilis tuosta. | |
|
| |
sonkos intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 128 Ikä : 47 Registration date : 17.11.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat La Helmi 04, 2012 9:28 am | |
| Miulla kanssa jtn häikkää kylkiluiden "välissä"... Kävin osteopaatilla ja rusautteli miun selkärankaa oikein kunnolla, lantio oli vinksallaan ja polvessakii lukko Muuten tuntu kroppa oikein hyvältä, mut edelleen pistää lapaan....ja ku eile treenasin, tilanne palautu. Eli ihan ku ois tiukka korsetti rinnan kohalla Mietin oisko joku tulehdus... Osteopaatti puhu jtn et hermo ois puristuksissa!! Tuli tää nyt kyl tosi pahaan paikkaan, ku vkon päästä ma alkaa koulu!!! Ei oo kiva reissata monen sadan km päähän toteamaan, etten voi tehä mitään.... Urheiluopisto siis kyseessä!! | |
|
| |
sluippa Superman
Viestien lukumäärä : 741 Ikä : 40 Location : Espoo Registration date : 07.05.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 8:31 am | |
| Tää ei varmaan ole urheiluvamma, mutta niskat on ollut tästä aamusta lähtien niin jumissa, etten saanut edes hiuksia laitettua kiinni kun ei vaan taipunu kädet eikä pää. Päätä ei voi kääntää vasemmalle ja koko yläselkä ihan lukossa. Tietääkö kukaan kauan tää kestää tai mitä kannattais tehdä?? Ei oo koskaan ollut mitään tällasta. Kai mä vaan oon nukkunu jotenki huonossa asennossa...? Mietin vaan, että pitäskö ettii tuuraajaa huomiselle tankotunnille vai meneeköhän ohi siihen mennessä? Kääk!
Edit: Mulla olis lihasrelaksantteja, kandeiskohan sellasta ottaa? | |
|
| |
hemuliini Superman
Viestien lukumäärä : 1067 Ikä : 42 Location : Porvoo Registration date : 10.08.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 9:58 am | |
| Lihasrelaksanttia vaan, niitä mun miehelle määrättiin kun oli moshannut keikalla niskansa ihan juntturaan. Muuta en osaa neuvoa, toivottavasti menee pian ohi! | |
|
| |
merqus Superman
Viestien lukumäärä : 535 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 11.06.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 10:05 am | |
| Mulla kun kerran nykäs niska aivan jumiin ni käytin siihen lämpöhoitoa. Eli semmonen mikrossa lämmitetty kauratyyny niskalle ja anto sen vaikuttaa. Kevyttä hierontaa siihen päälle. Kylmä-kuumahoito voi olla kans ihan kokeilemisen arvonen, eli vuorotellen pistää siihen kohtaan lämmintä ja kylmää. Jostain netin syövereistä löytyis varmaan tohonki tarkempi ohjeistus (tai sitten joku asiasta paremmin tietävä voi tänne kirjotella)
Lihasrelaksantit on oman kokemuksen mukaan ollu huonoja siitä, että ne jättää tokkuraisen olon. Ei välttämättä ihan hyvä juttu, jos on menossa tuntia pitämään. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 10:21 am | |
| Mulla tulee usein noita samoja jumeja, koska nukun niin huonoissa asennoissa. Yleensä menee 1-2 päivässä ohi! Uskon että paranee huomiseen mennessä niin että pystyt pitää tunnin, vaikka vähän tuntuiskin jossain. Itse yleensä käytän just tota kylmä-kuumahoitoa, laitan joskus Mobilatia ja sitten ihan särkylääkettä jos särkee pahasti. Näin siis mun kokemuksella. Kärsin tästä samasta just viime viikolla ja ei tosiaan tunnu kivalta, kun ei pysty edes päätä kääntää. | |
|
| |
sluippa Superman
Viestien lukumäärä : 741 Ikä : 40 Location : Espoo Registration date : 07.05.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 10:25 am | |
| Kiitos vinkeistä! Oon yrittänyt liikutella ja pyöritellä paikkoja ja tuntuu, että parempaan suuntaan menee. Otin myös sen lihasrelaksantin. Onneksi tänään ei ole mitään treenejä. Yritän myös saada huomiseksi aamupäiväksi hierojan. Tommonen kuuma kauratyyny kuulostaa hyvältä, harmi ettei mulla ole sellaista. Mut tosiaan tuntuu et menee parempaan suuntaan koko ajan kun vaan liikuttelee, jee... | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 11:17 am | |
| Miulla ollu jo yli 2 vkoo tuo selkä/kylki kipu... Rupee pikkasen turhauttamaan. To on lääkäri ja pyydän kans relaxantteja tai jtn!! Onkii kunnon lista tohtorille vietäväks kaikenmaailman vaivoista | |
|
| |
shadow87 Superman
Viestien lukumäärä : 739 Ikä : 37 Location : Tornio Registration date : 03.04.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 12:34 pm | |
| itellä kun meni niska/selkä jumtturaan (en päässy ees sängystä omin avuin ylös) niin ihan kylmägeeli ja tulehduskipulääkkeet tepsi. Kevyttä hierontaa kun alkoi menemään paremmaksi. Relaksantit sain myös mutta ne aiheutti mulle painajaisia, pelkotiloja ja hallusinaatioita. ihania nappeja <3 | |
|
| |
Ashta Superman
Viestien lukumäärä : 783 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 03.01.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 12:41 pm | |
| Mulla on kaikkeen tollaseen auttanu osteopaatilla käynti. Siellä kun hoidetaan oikeasti se syy eikä vaan seurauksia. Yleensä saa vielä vinkkejä kuinka välttää samanlaiset jutut tulevaisuudessa | |
|
| |
| |
| |
Ashta Superman
Viestien lukumäärä : 783 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 03.01.2008
| |
| |
iku69 Superman
Viestien lukumäärä : 845 Location : Tornio Registration date : 27.01.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 2:41 pm | |
| Apteekista saa sellaisia lämpölaastareita isoja aivan ihania, niissä jotain tulehdusta poistvaa samalla. Niitä kannattee kokeilla. Paranemisia | |
|
| |
Päivi intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 114 Location : Helsinki Registration date : 28.03.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 4:42 pm | |
| Sluippa, mulla iski samat oireet 2,5 vuotta sitten huonon työasennon ja kovan ilmastoinnin yhteisvaikutuksesta. Tuurailin itseäni 25 senttiä lyhyempää kollegaa muutaman tunnin päivässä ja surffasin kahden työpöydän väliä, toinen ei aivan ollut mulle ergonominen... En ollut edes menossa lääkäriin, mutta kollegat pakotti (klassikko!) ja lääkäri antoikin suht huolestuneen diagnoosin. Olisiko vaivan nimi ollut kierokaulaisuus, joka ei siis kuitenkaan ole mikään pysyvä olotila vaan eräänlainen tulehdus+kramppi. Huom. tulehdus, tuli siis ehdoton sauna-lämpöhoitokielto (lämpöhän levittää tulehdusta)! Ei rasitusta, ei venytystä, lihasrelaksantteja ja ehdotonta lepoa. Meni ohi noin viikossa, vaikka olin tapani mukaan lääkärin ohjeista huolimatta töissä, mullahan oli kahden ihmisen työt tehtävänä... | |
|
| |
Pandakarhu intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 157 Location : Helsinki Registration date : 28.09.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 5:11 pm | |
| Noita tulee aina välillä omalla kohdalla kun tulee koneella istuttua välillä tunteja pää käännettynä toiselle sivulle leffaa katsellessa. Lihashan siinä ottaa itseensä, varsinkin kun noita rhomboideja ja latseja tulee salillakin paukutettua aika paljon. Todella kipeä ja jäykkähän tuo on, mutta kyllä se lihas silti toimii kun vaan tarpeeksi vääntää Mie tosin olen vähän huono noiden kanssa muutenkin kun tuli viikko treenattua tulehtuneen piriformiksen kanssa ennen lääkärissä käyntiä. Kipuun onneksi tottuu Tuli tuossa äsken salilla todettua, että taisin onnistua viimeksi tankoillessa vähän telomaan oikeaa latsia, siinä kun tuntuu nyt tuollainen vetävä ja vähän ehkä repivä tunne venytyksessä. Noh, pitää ottaa vähän iisimmin nyt, mitään mustelmaa ei kuitenkaan näy ja lihas toimii muuten ihan normaalisti. | |
|
| |
marraskuu basic spinner
Viestien lukumäärä : 6 Location : Helsinki Registration date : 14.11.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Helmi 15, 2012 11:35 pm | |
| Lueskentelin tätä ketjua varmaan 20 sivua ja kokeilin hakua, mutta en löytäny vastaavaa: Tein tänään nilkkatakanojaa Fitpolella, olen yleensä tehny sitä kromitangolla. Kävi sitten niin, että ote lipes tangosta ja nytkähdin ehkä n 10cm äkillisesti alaspäin. En kuitenkaan tippunu, vaan pysyin tangolla, mut selän asento muuttu ja se jotenkin niksahti. ei kuulu ääntä. Selkään sattu ja nyt asento tuntuu vinolta, mutta ei näytä siltä. nyt tuntuu lähinnä jännittyneeltä, mutta ei ole kipeä kuin jos selkää oikein kunnolla kiertää. Onko muille sattunut vastaavaa? ja jos on, niin onko hoidettu jotenkin? | |
|
| |
SaMaJA basic spinner
Viestien lukumäärä : 28 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 23.08.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Helmi 28, 2012 10:32 am | |
| Tämä ei nyt mene varsinaisesti urheiluvamma-kategoriaan, mutta jostain syystä mulla kipeytyy vasemman käden kyynär- tai värttinäluu tankoillessa. Tykkään tehdä esim. kolmoisjoutsenta ja jos vasen käsi on alempana oleva käsi, niin liikkeen loppuessa ja irroittaessani otteen tangosta iskee hirveä kipu kyynärpään yläpuoleen ja sitten siihen kyynärän ja ranteen väliselle alueelle (kumpi luu nyt ikinä kipuileekaan..). Onko kellään ollut tätä ongelmaa? Kysyin yksien treenien jälkeen ohjaajalta, että onko vika tekniikassa vai missä. Mahdollisesti yliliikkuva nivel kyynärpäässä, mutta se ei selitä kumminkaan tätä viime aikoina ilmennyttä kipua luussa.
| |
|
| |
AnskuN hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 216 Registration date : 06.03.2012
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Maalis 18, 2012 11:04 am | |
| SaMaJA, meillä lienee sama vaiva. Tosin minulla kipu ei säteile kyynärpään alapuolelle, vaan tuntuu vain itse kyynärpäässä. Jos selaat tätä topicia alaspäin, niin täällä on ollut keskustelua tenniskyynärpäästä ja muutenkin kyynärpään kivuista. Itse siis liityn näiden ihmisten joukkoon.
Tämä vaiva on ollut minulla ihan alusta lähtien eli mistään rasitusvammasta nyt ei voi olla kyse. Eikös tenniskyynärpää ole nimenomaan rasitusvamma? En ole myöskään tietääkseni kättä loukannut missään yksittäisessä tilanteesa.
Vasemman käden kyynärpää (juuri tuosta tenniskyynärpääkohdasta kun katsoo Wikipedian kuvaa) ärtyy split grip –liikkeistä, silloin kun vasen on alakätenä. Perhoset ja bumerangi tuntuvat nykyään ihan ok:lta, vaikka kyynärpäässä tuntuvatkin, mutta nyt kun olen alkanut treenata split grip ayshaa ja body wavea ylhäällä tangossa split gripillä, pistää kyynärpäähän todella ikävästi. Treenien jälkeen ei särje, mutta jos kohtaa esimerkiksi painaa, tunnen kyllä kivun.
Kyynärniveleni ovat yliliikkuvat, joten jos suoristan käteni kunnolla, kääntyvät kyynärtaipeeni kohti kattoa. Tämähän tarkoittaa sitä, että minun ei koskaan pitäisi suoristaa käsiä ihan loppuun saakka, ja mielestäni näin olen yrittänytkin treenata. Onkohan niin, että tämä kipuilu menee ohi kun muut lihakset vahvistuvat?
Koska kipu ei ole sietämätöntä eikä särje treenien jälkeen, olen jatkanut split gripien treenaamista, aina joitakin kertoja vasen käsi alhaalla, ikään kuin kouluttaakseni kättä ja totuttaakseni sitä näihin liikkeisiin. Sitten lopputreenit olen treenaillut forearm gripilä ja treenannut toista puolta (oikea käteni on vasempaa vahvempi, joten johtuneeko siitä, että oikea ei oireile?). Tuo vasen käsi alhaalla tuntuu minulle luontevammalta puolelta, joten harmittaa, että tämän puolen kanssa joutuu olemaan koko ajan vähän varovainen.
| |
|
| |
Ivanka hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 221 Location : Helsinki Registration date : 17.08.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Maalis 18, 2012 11:49 am | |
| Mäkin olen taas tässä ketjussa... Tosiaan viikko sitten perjantaiaamun tunnilla jadea tehdessäni keksin, että sitä eteen tulevaa jalkaa vedetäänkin vähän sivuun ja päästin lantion rennommaksi. Ja tosiaan, niinhän se jalka venyikin huimasti paremmin, kunnes yhtäkkiä kuului ihan järkyttävä "plonks" ja tuntui, että jalka olisi muljahtanut paikoiltaan. Tulin pelästyneena alas ja ihmettelin, ettei satu yhtään. Sitten otin askeleen eteenpäin ja meinasin tula polvilleni, kun se plonksahtanut jalka ei kantanutkaan. Ja sitten se kipu pian alkoikin. Ope antoi kylmägeelipussin ja pitelin sit parikymmentä minuuttia. Olin varma, etten pysty kävelemään ratikkapysäkille, mutta varovaisesti onnistui kuitenkin. Lääkärissä kävin saman päivän aikana ja sain parin viikon liikuntakiellon takareiden lihasvenähdyksen takia. Töistä oli pakko ottaa yksi vapaapäivä. Olen nyt käynyt parilla vähän helpomman tason tunnilla ja kaikki taivutukset kipeän jalan suuntaan tuntuvat pahalta, samoin kaikki venyttävät liikkeet, kuten kipeän jalan skorpioni (pitää muistaa pitää tankojalka tosi koukussa) tai jamilla. Inverttikin on pakko tehdä koukkujaloin (juuri kun se on alkanut sujua suorinkin jaloin, höh). Ei se varmaan kauhean pahasti mennyt, kun voin jo melkein linkuttamatta kävellä. Mutta pelästyin kyllä tosi paljon sitä ääntä ja sitä tunnetta, kun jalka olisi jotenkin "irronnut". Nyt musta kuitenkin tuntuu, että se jalka olisi jotenkin oikeasti muljahtanut paikoilleen ja liikerata olisi kasvanut? Vaikkei kaikkea pysty tekemään vielä kunnolla, niin joihinkin suuntiin se tuntuu liikkuvan kivutta nyt paljon paremmin. Ja puolivakavissani mietin että muljautan toisen jalan samalla tavalla... | |
|
| |
Ewy Superman
Viestien lukumäärä : 965 Ikä : 36 Location : Järvenpää Registration date : 24.09.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Maalis 18, 2012 2:16 pm | |
| ^Onko tuossa joku viba, kun sait parin viikon liikuntakiellon ja sanoit että tää tapahtui viikko sitten ja oot jo käynyt tankotunneilla? Hurjalta kuulostaa, toivottavasti menee nopeasti ohitse | |
|
| |
Ivanka hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 221 Location : Helsinki Registration date : 17.08.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Maalis 18, 2012 9:53 pm | |
| No valitettavasti ei, mä oon tyhmä enkä vaan voi pysyä pois salilta, vaikka pitäisi... Mut oon käynyt vaan kakkostason alkeet-tunneilla ja koreotunneilla, niin on sentään vähän helpompia liikkeitä! | |
|
| |
zayah basic spinner
Viestien lukumäärä : 20 Registration date : 06.01.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Maalis 27, 2012 12:37 pm | |
| Mistä johtuu kipu ranteen ja kyynärpään välissä? Tämä ilmenee silloin kun paino on alakäden päällä ja siitä otteen irrottaa, oikein kunnon vihlaisu. Miten kättä voisi voimistaa, jos kipu on vaan tuon osan heikkoutta? Huomasin nyt että kipu tuntuu myös hauiskäännöissä jonkin verran. Ensimmäisen kerran se ilmeni kun tein polvi-reisipitoa. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Urheiluvammat | |
| |
|
| |
| Urheiluvammat | |
|