Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Venyttelyt ja spagaatti

Siirry alas 
+65
tulza
Nepuliini
Squirrelinos
Skyie
Anrianna
Päivi
Henski
hena
M4ri
Haloanne
nita
LillaV
lilith84
Foxmagon
Tiu
Manares
erika
neitinopsa
Elegia
Vekexxx
Juliet
Martta
Saila
Ivanka
Ewy
sluippa
kaho88
Jenni H
Chiyuri
Nexu
jolla
nasu
iku69
zayah
SilverJo
Miiukka
Henna.C
MamaDee
hemuliini
Hey^D
Mortianna
Marie
Tea
KatkaChee
Tazze
Iiris
jossukka
Nins
Ish
vesi
Ashta
-Hanna-
LaraK
Cherrie
annukka
Nina
christina
miukattus
Nanna H.
Kat Da
tasuni
Iina
AdminSusie
Miia
nekuliini
69 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
KirjoittajaViesti
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeLa Toukokuu 09, 2009 6:11 pm

Venyttelyn kuuluu olla EPÄMUKAVAA, totta kai. Mutta sattua ei pitäisi. Aika monetkin tanssi-/taistelulajien opettajat ohjaavat venyttelemään kunnes "sattuu," mutta kyseessä on enemmän laiskojen oppilaiden motivointi kuin tarkka ohjeistus. Kun ihminen, jolla ei ole mitään tuntumaa lihaksiinsa helposti vain nököttää joteensakin venytystä vastaavassa asennossa ilman, että siitä on mainittavaa hyötyä.

Eli urheilijan käsitys siitä mikä sattuu on siis melko eri kuin sohvaperunan, sillä voisi kai nuo ohjeet summata. Suoraa kipua ei tosiaan venytyksissä tai missään liikunnassa kuuluisi tuntua.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeLa Toukokuu 09, 2009 6:14 pm

Hyvä kipu ja paha kipu Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeSu Toukokuu 10, 2009 4:21 pm

Tämä selvä. Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimePe Syys 25, 2009 10:40 pm

20 cm etuspagaattiin...Eli iäisyys!! Shocked

Pitäisi olla tyytyväinen, ottaen huomioon asennon josta aloitin. Mutta mahda sille
mitään. Kuten jos jossain topicissa käsitelty, mikään ei enää saa sellaista"kipinöintiä" aikaan
kun ensimmäinen invertti hoidettu alta pois.

Noh, mutta tää spagaatti olis mulle IIISOOO juttu. Eli vink vink vinkkejä tulemaan ! Very Happy


Edit.

SIVUSPAGAATTI siis, ei ETU. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Nins
intermediate spinner
intermediate spinner
Nins


Viestien lukumäärä : 82
Ikä : 42
Location : Joensuu
Registration date : 21.01.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeKe Loka 28, 2009 8:27 pm

Spagaatti on jo iäisyyden ollut parin sentin päässä. Tänään treenien ja pitkien venyttelyjen jälkeen luulin sen onnistuvan, siihen asti näyttikin siltä että pääsen vihdoin lattiaan asti, kunnes kuului rusahdus nivusten tienoilta, jolloin tietenkin lopetin venytyksen. Koska se ei ihmeemmin kuitenkaan sattunut, jatkoin venyttelyä ja yritin uudelleen... Kuului vielä pahempi rusahdus. Silloin tajusin et se ilmeisesti oli jänne (?!?). Onko tää ihan "normaalia" ja voiko se spagaatin tavoittelun jumittaminen tähän pariin vaivaiseen senttiin johtua noista jänteistä? Olen tässä kuullostellut alkaako paikat kipeytyä, mutta nyt ainakin vaikuttaa ettei ilmeisesti vahinkoa ole tapahtunut, ellei sitten vähän ajan päästä ala kipeytymään... Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 10:15 am

Mullakin kyllä lonkat ja paikat lonksuu ja paukkuu ennen ku asettuvat oikeaan kohtaan, mutta ehkä ens kerralla kannattaa jättää venyttelyt siihen ensimmäiseen pamaukseen.. Razz

Iina taisikin joskus täällä mainita että kaikkien anatomia ei vaan taivu spagaatiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 10:39 am

Se on tosin helppo testata eli ei kannata tota "kaikki ei vaan taivu" käyttää minään tekosyynä. Jos syvää kyykkyä tehdessä saa polvesta polveen n. 180 asteen kulman niin nivelten puolesta pystyy venymään spagaattiinkin kyllä. Sitten onkin enää lihasten venyttelystä kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
jossukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
jossukka


Viestien lukumäärä : 283
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 14.03.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 10:48 am

Ai siis Iina miten? Mä en tajunnu?

Oon meinaan aina miettiny että ehkä mua ei vaan yksinkertaisesti oo tarkotyettu pääsemään sivu spagua.. Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 10:57 am

Sivuspaguun on toinen testi kuin perusspaguihin... Vilkases täältä: http://www.stadion.com/catalog&test.html
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 11:12 am

Aika ovelat, yksinkertaiset testit! Jotenkin jäin vaan miettimään että onkohan se tosiaan noin yksinkertaista, mutta ei kyllä anatomisesti tuu mieleen mitään syytä että miksi ei olisi??? scratch Käytännön kokemus vaan osoittaa muuta, en ole ikinä saanut sivuspagua vaikka balettiaikana venyteltiin tosi paljon. No, todennäköisesti venyteltiin jotenkin väärin kun ei tuloksia tullut, ei pysty muistamaan..?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 11:23 am

Se on tosiaan noin yksinkertaista... Teoriassa. Jos pääsee testin osoittamiin asentoihin niin lihasten pituuskin riittää spagaatteihin. Hermostollinen hallinta sitten onkin eri asia - jos haluaa hyvät spagaatit pitää paitsi venytellä, myös vahvistaa lihaksia. Lihakset pitää saada niin notkeaksi ja vahvaksi, että hermosto sallii liukumisen loppuun asti eikä venytysrefleksi kiskaise kehoa takaisin ylös. Siinä sitten meneekin pidemmän aikaa. Työtä se siis vaatii silti, jatkuvalla työskentelylläkin monien kuukausien edestä, mutta ainakin voi jättää pois ne tekosyyt että "ehkä mun anatomia ei vaan salli tätä." Periaatteessa siis taistellaan kehon luontaisia refleksejä vastaan - pikkuhiljaa venyttelyllä saadaan keho uskomaan, että alas pääseminen on turvallista.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 1:27 pm

Ja toi sivuspagaatti on kyllä todella ujo. Itelläni spagaattien elinkaari on mennyt suunnilleen tätä luokkaa:

Alotin venyttelyt spagaatteihin elokuussa 08. Etuspagaatteihin matkaa yli 30cm molemmin puolin ja sivuspagaattiin varmaan puoli metriä. Tammikuussa 2009 sain ensimmäisen kerran spagaatin paremmalle puolelle, huonompi puoli jäi edelleen melkein melkein 20cm lattiasta ja sivuspagaatti oli parantunu puolella, mut siis edelleen hyvin kaukana.

Huonomman puolen spagaatti on alkanut mennä tässä kuussa (eli lokakuu 2009), yli vuosi venyttelyn aloittamisen jälkeen. Paremmalla puolella pääsen jo noin 10cm ylispagaattiin. Sivuspagaatti oli pitkään n. 10cm tasolla, mutta nyt viimein viikonlopun flunssan ja tiistain superintensiivisen treenipäivän jälkeen jossain naksahti ja ne lihakset päästi valumaan pidemmälle ja nyt matkaa on rehellisesti sanoen alle 5cm. ELI TÄÄLTÄ TULLAAN.

Pointti on siis se että mä olen kohta venytellyt puolitoista vuotta säännöllisesti, aikalailla päivittäin. Jokaisten treenin, pitämäni tunnin, tai osallistumani tanssitunnin jälkeen venyttelen 10min (n. 20s venytyksillä koko kroppa läpi) ja tämän lisäksi lepopäivinä ja aina kun lihakset tuntuu rennoilta n. tunnin venyttelet illalla ennen nukkumaan menoa (aina tietysti lämmittelyt ennen venytyksiä).

Voimien ja lihasten kasvamisen on kyllä huomannut venyttelyssä tosi konkreettisesti. Sen lihaskuntotreenin vaikutusta venyttelyyn ei voi väheksyä, mut tosiaan, sen tarkotus ei oo repiä niitä lihaksia kappaleiks ja sen jälkeen pitäis aina tehdä se kevyt palauttava venyttely.

Mutta tietyllä tasolla mä kyllä myös allekirjoitan ton että tietyssä kohtaa lihakset tottuu rääkkiin jne. Nyt alkaa pikkuhiljaa olla se tilanne, että vaikka treenaisin kovemminkin ja lihakset menis jumiin ja tulis kipeiks, niin venyn siitä huolimatta samoihin mittoihin. Eli vaikka lihakseen 'sattuu' niin se venyy silti siihen mittaan mihine tietää venyvänsä.

Voisin heittää kevyen arvion, että kahden vuoden venyttelyn jälkeen mulla menee molemmat etuspagaatit ja sivuspagaatti kylmiltään. Eli elokuuta 2010 odotellessa. Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 1:51 pm

No ohoh, Feanaro, sullapa on hyvät rutiinit venyttelyyn, hatunnosto! Shocked Mä en vaan oo ihan varma mitä noista ylispagaateista pitäis ajatella, lähinnä siis siinä mielessä että onko sellainen "yliliikkuvuus" enää kropalle hyväksi..? Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 2:25 pm

-Hanna- kirjoitti:
No ohoh, Feanaro, sullapa on hyvät rutiinit venyttelyyn, hatunnosto! Shocked Mä en vaan oo ihan varma mitä noista ylispagaateista pitäis ajatella, lähinnä siis siinä mielessä että onko sellainen "yliliikkuvuus" enää kropalle hyväksi..? Suspect

Mulla on polvinivelet ainakin yliliikkuvat, että ne ainakin antaa vähän periksi noissa ja osaltaan mahdollistaa sen ylispagaatin, ilman et lihas venyy.

Mutta noi mun spagaatitkin on vähän hassu juttu. Lattiaa vastan menee tosiaan se 10cm yli, mut sit esim. jade ilmassa ei mee spagaattiin asti. Lähinnä ylispagaatin huomaa siinä et pääsee spagaattiin kylmiltään, kun se lihas venyy siihen asti kylmänäkin. Ja lämpimänä sit viel pidemmälle.

Lähinnä noissa ylivenytyksissä lienee se että pitää olla riittävän hyvä lihaskunto sit tukemaan sitä venymisen määrään ja ongelmat alkaa siinä kohtaa kun se lihaskunto alkaa rapistua. Mut se on sen ajan murhe.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 2:29 pm

Niin sehän se on mullakin se pelko kun on muutenkin yliliikkuvuuteen taipumusta että mitäs sitten vanhana kun ei enää olekaan hyväkuntoisia Laughing lihaksia tukemassa mun rapistuvia niveliä..? pale
Takaisin alkuun Siirry alas
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 4:00 pm

Mulla on spagaatti mennyt ihan kivasti eteenpäin, mutta vielä ollaan molemmilla puolilla n. 10 cm päästä lattiasta. Musta tuntuu, että mulla suurin ongelma onkin aivaan sairaan jäykät ja venymättömät lonkankoukistajat. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ? Miten niitä saisi vähän "höllennettyä" ? Vai onko se vaan venyttelyä, venyttelyä, venyttelyä...

Varsinkin kun harrastaa muutakin liikuntaa, niin tuntuu että noi koukistajat menee todella helposti jumiin (etenkin juoksussa!).
Takaisin alkuun Siirry alas
Tazze
intermediate inverter
intermediate inverter
Tazze


Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 21.10.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 4:27 pm

Miulla on kanssa noitten lonkankoukistajien kanssa ongelmia... Huoman sen iaidossa (japanilaista miekkailua) kun ei tahdo taipua oikeaan asentoon mistä pitäisi lyödä. Ja alkaa helposti särkemään jopa jalkoja kun koittaa pakottaa asennon oikeaksi. Venyttelyllä olen saanut kyllä tilannetta parannettua mutta ei se vieläkään hyvä ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nins
intermediate spinner
intermediate spinner
Nins


Viestien lukumäärä : 82
Ikä : 42
Location : Joensuu
Registration date : 21.01.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 4:29 pm

Hyvä testi joo! Ja läpäisty Smile yliliikkuvat nivelet kyllä omaan, joten en epäillytkään sitä. Kyllä se spagaatti viel tulee, varmaan ihan näinä päivinä cheers Ei tullut mitään kipeää eilisistä "rusahteluista".
Takaisin alkuun Siirry alas
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 5:25 pm

Mulla on sama ongelma kun Iiriksellä, mut en oo keksiny mitään poppaskonstia kyllä siihen, muutakun sitä venyttelyä...

Uu, tosin sen... öh... iliopsoaksen venyvyys on siinä lonkankoukistajan venytyksessä tärkeintä ja siinä sit on tärkeetä pitää linjat suorassa kun venyttää, jotta tehois. Jos on lantio vähänki vinossa ni se tuntuu kyllä, mut jossain ihan vääräs mestaa (enkä muista mikä se on, mut siitä ei ilmeisesti ole hyötyä)

Mut kun mikä tahansa tollanen polvi-maassa-venyttely on vaan tosi epämukavaa polville niin ilmeisesti välttelen niitä aina viimeiseen saakka -> lonkankoukistajat sellaisessa kestojumissa, että kävelenkin pylly pystyssä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 5:29 pm

Kertokaapas vähän mielipiteitänne tuosta ylivenyttelystä? Minkä takia siihen pyritte/ette pyri, miksi siihen pitäis pyrkiä? Vai onko se vaan niin että nälkä kasvaa syödessä? Smile Henkilökohtaisesti kaunein spagu on mun mielestä täsmälleen vaakasuorassa, ylivenkuloivat antaa helposti tosi sellasen epäesteettisen kuvan.. Just my opinion, kertokaa te omanne? Razz

Mä olen vielä lisäksi tosi perfektionisti, jos toinen spagu (en tosin saa vielä mutta lähellä on) olis merkittävästi pidemmällä mulle tulis pakonomainen tarve saada myös toinen samaan kuosiin vaikka väkisin koska mua inhottais jos toinen puoli ois vetreämpi ja näinollen keho epätasapainossa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 5:42 pm

Mä pyrin saamaan sen ylispagun, mutta en liioitellusti. Kai se on vaan mun mielestä niin
kauniin näköstä kun saa kunnolla ojennettua ja vähän ylikin Cool . Pakkohan munki joku ilo saada näistä
km pituusista kintuista. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 5:57 pm

Mä haluaisin sen ylispagun sen takia, että sen sit sais joskus tehtyä ilmassaki suoraks. Tokihan sitä varten pitää saada noita lihaksiakin vahvemmaks.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 6:24 pm

Ashta kirjoitti:
Mä haluaisin sen ylispagun sen takia, että sen sit sais joskus tehtyä ilmassaki suoraks. Tokihan sitä varten pitää saada noita lihaksiakin vahvemmaks.
Mulla sama syy. Jadea yms on vähän vaikee ruveta vääntämään ilmassa, jos saa maahan spagun just ja just. Ylispagu ei sinällään oo nätti, mutta antaa mahdollisuuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
KatkaChee
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 30.03.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimeTo Loka 29, 2009 6:52 pm

Ite huomasin spaguja venytellessä aikoinani sen, että se meni yli sitten aikanaan ilman ihmeellistä yrittämistäkin. Ennemmin kuin "yli"venyttelyä pyrkisin kohti lantion suoruutta. Jadea koskaan kokeilematta en mene vannomaan, mutta voisin väittää ainakin osalla ongelmien spagun saamisesta ilmassa johtuvan tästä. Helposti monilla lantio kääntyy jalkojen suuntaisesti etuspaguja tehdessä, joka ei ole niin nätin näköistä kuin sitten taas lantio suorana tehty spagaatti. (En valitettavasti löytänyt hyviä kuvia havainnollistamaan.) Itelläkin meni tosi pitkään, ennen kuin aloin edes tajuta tuota lantion asentoa. Sitten kun sain sen korjattua hammasta kiristäen tajusin, että ei sitä vielä ollakaan pohjassa ihan oikeaoppisesti vaan lisävenyttelyjä kaivataan. Jotka nekin piti sitten tietysti opetella uudestaan tekemään lantio suorana.

Sivuspagutkin on vähän eri kuin mitä kotona yleensä venytellään. Asennon kannalta oikeampaa on venytellä sivuspagua seinää vasten, koska reisien ja siten myös varpaiden tulisi osoittaa ylöspäin kun sen lopulta pohjaan saa. Lattiaa vasten venyteltäessä jalat osoittavat yleensä eri suuntaan ja maha päätyy lopulta kiinni lattiaan. Vaatii vähän taitoa ja harjoitusta saada tämäkin onnistumaan lopulta. Vaikka pari vuota aktiivisesti 2x viikossa treeneissä venyttelinki ja usein myös kotona, ei sivuspagu koskaan ollu omalla kohdalla se onnistunu juttu. Lonkkiin alkoi aina sattumaan, kun venyttelin väärin.

Tekstiä venyttelystä ja lopussa aika hyödyllisiä venyttelyohjeita spagun kannalta, joita ei aina tule ajatelleeksi.
http://koti.mbnet.fi/~vide/Venyttely%20ja%20notkeus.htm
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitimePe Loka 30, 2009 7:58 am

Minunkaan silmää ylispagaatti ei noin esteettisesti miellytä, mutta tuo jade-pointti pitää kyllä toisaalta paikkansa...

Lonkankoukistajan venytykseen toispolviseisonnassa saa huomattavasti lisätehoa kun puristaa pakarat yhteen ja vetää häntäluun "koipien vällin", silloin ei välttämättä tarvitse edes rasittaa alaselkää sillä kauhealla notkistamisella, eli pieni painonsiirto etujalalle yleensä riittää. Siihen vielä kun yhdistää saman puolen kylkivenytyksen (käsi kohti kattoa ja taivutus) niin tehostaa vielä vähän lisää. En tiedä saiko tästä sepustuksesta nyt mitään sevää Rolling Eyes ...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 3 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Venyttelyt ja spagaatti
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 Similar topics
-
» Spagaatti
» Jeeeeee spagaatti!!!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: